جدیدترین ها

  • ۰
  • ۰

200 میلیارد تومان یارانه برای تولیدکنندگان شیر

 به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه البرز، تورج صارمی در پنجمین همایش ملی انجمن هلشتاین ایران که ظهر چهارشنبه در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج، برگزار شد، اظهارکرد: گاو هلشتاین از دهه ۶۰ وارد کشور شد و پس از ورود این گاو به کشور تا کنون شاهد افزایش کمی تولید این نژاد توسط تولیدکنندگان بوده ایم.

یارانه

وی با تاکید بر اینکه افزایش میزان تولید و کاهش هزینه های تولید شیر به برنامه ریزی مدون نیاز دارد، افزود: استفاده از روشهای فرآوری مناسب و مطابق با استانداردهای روز دنیا در تولید خوراک و روشهای مناسب خوراک دهی می تواند تا حدود زیادی هزینه تمام شده در قیمت شیر را کنترل کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون تن شیر در کشور تولید شده است، گفت: برنامه ریزی برای افزایش تولید تا سقف ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیر در سال جاری انجام شده است.

صارمی همچنین از نحوه خرید شیرمازاد دامداران سخن به میان آورد و ابراز کرد: شیر مازاد دامداران به صورت روزانه خریداری می شود و برنامه ریزی برای خشک کردن یا استفاده در سایر محصولات انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید، نیاز به صادرات ضروری است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در پایان به تخصیص یارانه شیر اشاره و بیان کرد: در سال جاری وزارت جهادکشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه و مشوق صادراتی برای تولیدکنندگان شیر پیش بینی کرده است و همچنین بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال شیر مازاد تولیدکنندگان توسط سازمان تعاون روستایی کشور خریداری می شود.

یارانه

  • ۹۵/۰۲/۳۰
  • nima ramezani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی