جدیدترین ها

۷۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صابر ابر با پرتقال‌های کال روی صحنه تئاتر

 نمایش «پرتقال‌های کال» به عنوان چهارمین همکاریِ صابر ابر و سینا آذین از اوایل تیر ماه به‌روی صحنه خواهد رفت.

مهناز افشار

به گزارش ایسنا، این دومین تجربه‌ی همکاری مشترک سینا آذین در مقام نویسنده و صابر ابر در مقام کارگردان است. تجربه‌ی قبلی آن‌ها نمایش «بیست‌و‌یک بار مُردن در سی روز» بود که سال ۱۳۹۱ در سالنِ سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با بازیِ مهنازِ افشار و ستاره پسیانی روی صحنه رفت.

اولین همکاریِ صابر ابر و سینا آذین فیلمِ کوتاهِ «متامورفوسیس» بود که سالِ ۱۳۸۸ به نویسندگی و کارگردانیِ سینا آذین و بازیِ صابر ابر ساخته شد و سالِ گذشته در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد. همچنین آن‌ها مُنولوگِ «وُرکشاپ» را به نویسندگی و کارگردانی سینا آذین و بازی صابر ابر در فستیوالِ مونولیو (سال ۱۳۹۰) اجرا کردند.

براساس این گزارش، نمایش «پرتقال‌های کال» به عنوان چهارمین همکاری این دو و دومین تجربه کارگردانی صابر ابر از اوایل تیر ماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

صابر ابر بهمن و اسفند سال گذشته نیز با بازی در نمایش «مالی سویینی» کار مرتضی میرمنتظمی در همین سالن روی صحنه رفت.

او چندی پیش در فراخوانی از همه مادربزرگ‌ها دعوت کرد در پروژه فرهنگی تازه‌اش، او را همراهی کنند.
منبع:مطبوعات

مهناز افشار

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

تکذیب حذف یارانه نقدی 65 میلیون نفر

به گزارش ایسنا به نقل از «اقتصادنیوز»، برخی گزارش‌ها از قول «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند» اعلام کرده‌اند که به‌زودی 65 میلیون نفر از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند و تنها حدود 10 میلیون نفر شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهای آسیب‌پذیر و دارای بیمار لاعلاج یارانه می‌گیرند.

یارانه


اما یک مقام آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز این خبر را تکذیب کرد و گفت: مبنای حذف یارانه‌ها قانون بودجه سال 95 است که دولت را موظف کرده بر اساس معیار درآمد بالای 35 میلیون تومان در سال، سه دهک بالای جامعه را از لیست یارانه‌ها حذف کند و دیگر افراد به روال گذشته یارانه ماهانه خود را دریافت می‌کنند.

این مقام آگاه در ادامه در مورد روند حذف و پیگیری اعتراض‌ها توضیح داد: کمیسیونی با عنوان «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند» وجود دارد که این کمیسیون مرجع تصمیم‌گیری در مورد افرادی است که به حذف یارانه خود اعتراض دارند. به این ترتیب که افراد معترض اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده و سپس از طرف کمیسیون ماده 10 با آنها تماس گرفته می‌شود. در این تماس، این کمیسیون دلایل حذف افراد از دریافت یارانه را عنوان می‌کند. معیار حذف هم پایگاه داده‌ای است که دارایی‌های افراد و خانوارها در آن ثبت شده است.

وی تاکید کرد: در حالی که فرد معترض دارایی‌های ثبت شده به نام خود را تأیید کند و متقاعد شود، از لیست حذف می‌شود و در صورتی که اثبات کند که دارایی‌های ثبت شده متعلق به وی نیست یا نشان دهد که شوکی به خانوار تحت پوشش وارد شده، مانند داشتن فرزند بیمار یا بیماری لاعلاج یکی از خانوارها، حذف یارانه فرد مورد بازبینی قرار می‌‌گیرد.

این مقام آگاه تاکید می‌کند که چون دقت پایگاه اطلاعاتی دولت بالاست، اصولا تعداد افراد متعرض به حذف یارانه‌ها بسیار اندک است و در نهایت شاید تنها 5 درصد از حذف‌شدگان، به خطا حذف شده باشند که پرداخت یارانه آنان از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، اخبار مربوط به حذف یارانه‌ها در حالی از سوی برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود که به نظر می‌رسد دولت همچنان مساله حذف یارانه‌ها با معیار مصوب مجلس را نپذیرفته است. دولت یازدهم از حذف یارانه 24 میلیون نفری با معیار درآمد ماهانه مخالف است. این مخالفت را هم در جریان تصویب قانون بودجه اعلام کرده و هم محمدباقر نوبخت اخیرا در کنفرانس خبری خود گفت: اگرچه در اصلاحیه لایحه بودجه مساله یارانه‌ها را طرح نکرده اما با قانون مصوب مجلس مخالف است «چون در برنامه آمده سه دهک درآمدی حذف شوند و حتی اگر یک نفر از این سه دهک یارانه دریافت کند، مجرم است و باید تحت پیگرد قرار گیرد که ما با این موضوع مخالفیم.»

دولت پیش از این هم بارها مخالفت خود را با حذف یارانه‌ها اعلام کرده بود. امسال هم به خصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بعید است که دولت اقدام به حذف گسترده یارانه‌بگیران بر اساس درخواست مجلس کند. آخرین آمارها از حذف یارانه‌بگیران، حذف کمتر از 4 میلیون نفر طی دو سال گذشته را نشان می‌دهد. بر این اساس بعید است که دولت یارانه 24 میلیون نفر را یکباره حذف کند، چه برسد به حذف یارانه 65 میلیون نفری که برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند.
منبع:اقتصادنیوز

یارانه

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

آماری قابل ‌تامل درمورد مهریه و ازدواج موقت

احمد تویسرکانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: ۶۷۳ هزار ازدواج ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۶درصد کاهش داشته است و ۱۶۴ هزار و ۹۱۲طلاق که رشد یک درصدی داشته است در سال ۹۴ثبت شده است.

ازدواج موقت


وی در خصوص جزئیات آمار ازدواج و طلاق گفت: ۳۸درصد ازدواج ها مربوط به مردان ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است و در خانم ها معادل ۳۰درصد ازدواج ها مربوط به سنین ۲۰ تا ۲۴سال بوده است.

توسرکانی به جزئیات ثبت طلاق ها اشاره کرد و گفت: بیشترین طلاق ها مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴سال در مردان بوده است و ۲۳درصد طلاق ها در زنان نیز مربوط به سنین ۲۵تا۲۹ سال بوده است.

رییس سازمان ثبت با اشاره به رابطه میزان تحصیلات با ثبت ازدواج و طلاق گفت: ۶۷درصد ازدواج ها در مردان مربوط به مردان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است و ۶۵درصد ازدواج ها در زنان به زنان با همین تحصیلات اختصاص دارد.

تویسرکانی افزود: ۶۸درصد طلاق در مردان، مربوط به دیپلم و زیر دیپلم بوده است که در زنان این میزان ۶۵درصد بوده است.

وی در خصوص میزان دوام زندگی بر اساس آمار ثبت شده طلاق و ازدواج گفت: دوام زندگی مشترک زوجین به کمتر از سه سال رسیده است و ۶ درصد طلاق ها در سال اول و ۱۱درصد مربوط به زندگی مشترک بیش از ۲۰سال بوده است.

رییس سازمان ثبت به مهریه های ثبت شده اشاره کرد و گفت: موضوع ۶۲درصد مهریه ها سکه طلا بوده است که ۵۴ درصد آن کمتر از ۱۱۴سکه بوده است و ۳۶ درصد بین ۵۰۰ تا ۱۱۵سکه، ۲۷ درصد ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ سکه و دو درصد بیش از هزار سکه بوده است.

آماری از ثبت اسناد

تویسرکانی در خصوص آمار ثبت اسناد معاملات وسایل نقلیه گفت: ۲ میلیون و ۵۸۵ هزار سند ثبت شده است.

وی افزود: از مجموعه اسناد رسمی صادره در ۱۸ درصد اسناد یک طرف سند مربوط به شخص حقوقی بوده است.

تویسرکانی به وضعیت ثبت شرکت ها در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۵۵ هزار و ۶۰۷ ثبت شرکت تجاری در سال گذشته داشتیم که این میزان با کاهش یک درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: در رابطه با مالکیت معنوی ۳۴۰۹ اختراع ثبت شده که رشد ۷ درصدی را به همراه داشته است علاوه بر این بیش از ۱۶ هزار علائم تجاری با رشد ۳ درصد در سال ۹۴ ثبت شده است. همچنین ۴۲۴۱ طرح صنعتی نیز به ثبت رسیده است.

۱۱ سردفتر به انفصال دائم و سلب صلاحیت محکوم شدند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با برخورد با سردفتران متخلف در سال گذشته گفت: بیشترین مورد مربوط به دریافت وجه اضافی بوده است که در سال گذشته ۱۱ سردفتر به انفصال دائم و سلب صلاحیت، ۴۲ نفر تعلیق و ۱۷۹ نفر به انفصال موقت محکوم شدند.

تویسرکانی در رابطه با آخرین وضعیت طرح کاداستر گفت: تا پایان سال گذشته عملیات تهیه نقشه بیش از یک میلیون هکتار از اراضی شهری به اتمام رسیده است که از این میزان تهیه نقشه بیش از ۶۹ هزار هکتار تحقق یافته است.

وی از تصویربرداری از ۲۰۰ میلیون برگ از پرونده های ثبتی خبر داد و افزود: تصویربرداری از مجموعه پرونده ها آغاز شده است که تاکنون میلیون ها برگ اسکن شده و در آرشیو نگهداری می شوند و با توجه به اینکه مجموعه سوابق مالکیتی مردم مطرح است این اقدام یک اقدام ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه خدمات ثبتی محسوب می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از حذف دفاتر املاک دستنویس در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای هفته قوه قضاییه یعنی اول تیر دفاتر املاک دستنویس در کشور حذف شده و دفاتر املاک الکترونیک به جای آنها فعالیت خواهند کرد تا سوابق مالکیتی به طور الکترونیک نگهداری شود.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ میلیون سند مالکیت دست مردم وجود دارد که از این تعداد ۱۳ میلیون سند تعویض و کلیه سوابق آنها دیجیتال شده و این تک برگی کردن سندها به این دلیل است که در آینده نزدیک کلیه اطلاعات افراد در قالب یک برگ به آنها ارائه شود.

تویسرکانی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت استعلام های انجام شده در پرنده بابک زنجاین گفت: با توجه به اینکه مجموعه خدمات ثبتی در حال دیجیتالی شدن است استعلام ها راحت است و با توجه به نیاز محاکم صورت می گیرد به همین منظور استعلاماتی مانند میزان سهام و مالکیت هایی که افراد دارند در این راستا انجام می شود. یک بحث شفاف سازی ها در پرونده مذکور ناشی از این مساله است تا بررسی وکالت هایی که متهم به اشخاص داشته انجام شود.

کاهش ۲۲ درصدی ثبت ازدواج موقت در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در رابطه با وضعیت ثبت ازدواج های موقت گفت: قانون حمایت از خانواده ثبت این نوع از ازدواج ها را اجباری نکرده به همین دلیل در سال گذشته تنها ۱۶۸ مورد در کل کشور ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

عدم تفاهم اخلاقی دلیل اول جدایی زوجین

تویسرکانی در ادامه و در پاسخ به این سوال که بیشترین علت طلاق در کشور پیرامون چه مسائلی ثبت شده است، گفت: ۳۴ درصد زوجینی که طلاق گرفته اند عدم تفاهم اخلاقی و سازش را به عنوان دلیل اصلی جدایی معرفی کردند، همچنین ۱۳ درصد از طلاق ها به دلیل دخالت خانواده ها، ۸.۵ درصد به دلیل ترک زندگی از سوی یکی از زوجین و ۴.۲ درصد به دلیل اعتیاد به مواد مخدر ثبت شده است.

معاون دستگاه قضا در رابطه با وضعیت کار چاق کن ها پیرامون مسائل ثبتی مردم گفت: بسیاری از فرایندها و رویه ها که منجر به فعالیت کار چاق کن ها و تاثیرات آن ها در معاملات ثبتی افراد شده است اصلاح شده و امروز مردم به راحتی می توانند با استفاده از اطلاعاتی که سایت سازمان ثبت در اختیار آنها قرار داده از معاملات ثبتی و نحوه چگونگی آنها آگاه شوند به همین منظور باید گفت تعبیر کارچاق کن امروز نزدیک به صفر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با نحوه ارتباط محاکم و دادگستری ها با سازمان ثبت گفت: در این رابطه مرکز فناوری و آمار قوه قضاییه زمینه های همکاری را در دادگستری ها ایجاد کرده است و بسیاری از استعلام های محاکم در فضای مجازی صورت گرفته و در همان جا پاسخ داده می شود اما این مساله هنوز به شکل فرهنگ عمومی تبدیل نشده است.

تویسرکانی در ادامه و در خصوص آمار ممنوع الخروجی ها در سال گذشته گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ بدهکار در سال گذشته ممنوع الخروج شدند.
منبع:مهر
خبرآنلاین

ازدواج موقت

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب کاسه به همراه کلاغ

کلاغ
 محمدبن سیرین گوید: دیدن کلاغ، دلیل بر مردی فاسق بود. اگر بیند که کلاغی داشت، دلیل که او را با چنین مردی صحبت کند. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند که کلاغی شکار کرد، دلیل که به حیله مال مردم بستاند. اگر کلاغ را دید که از شاخ آواز داد و بانگ کرد، دلیل که زحمت او از سفر بود.

کس

کاسه
 محمدبن سیرین گوید: دیدن کاسه چوبین به خواب، چون خوردنی در وی است، دلیل که از سفر روزی حلال یابد. اگر کاسه را تهی بیند، دلیل بر فروماندگی بود. دیدن کاسه در خواب، دلیل بر خادمی است که بر دست او خیرات برود، اما کاسه سیمین و زرین چون خوردنی در وی بود، دلیل بر روزی حرام بود و کاسه قلعی و سفیدروی، دلیل بر روزی شبهت زده و کاسه آبگینه، دلیل بر زن بود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند در کاسه چیزی خوش بود و بخورد، دلیل منفعت است..... 
اگر چیزی ترش بود، دلیل غم و اندوه است و دیدن کاسه تهی در خواب، دلیل بر فروماندگی و مفلسی است. 

کس

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی

سلامت نیوز: شاید تعجب کنید وقت طلا است و وقت شناسی هم بسیار مهم است؛ وقتی هم که ساعت بدن مطرح باشد، این نکته مهم تر می‌شود. تحقیقات دانشمندان نیز ثابت می‌کند احساسات، نیازها و توانایی‌های ما در ساعات مختلف شبانه روز تفاوت می‌کنند و در نتیجه، محققان از بهترین ساعت برای رابطه جنسی تا ساعتی که احتمال مرگ انسان در آن بیش تر است، خبر داده‌اند.

رابطه جنسی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه،ساعت 5 و 48 دقیقه صبح، زمانی است که هم بدن مرد و هم بدن زن در اوج آمادگی برای رابطه جنسی است و احتمال اورگاسم هر دو در بالاترین حد قرار دارد.

به گزارش سایت «دیلی میل»،،دانشمندان هم چنین می گویند، اگر قرار باشد کسی دچار حمله قلبی شود،‌ احتمال آن در ساعت 6 و 53 دقیقه صبح بیش از همه است.


مردم در خیلی جاها عادت دارند به طور میانگین ساعت 7:35 دقیقه بیدار شوند،‌ آن وقت ساعت 8 زمانی است که بیش از هر موقع دیگری سرحال هستند.


ساعت 10:06 صبح زمانی است که خانم‌ها بیش‌ترین جلوه را دارند و زیباتر به نظر می‌رسند و ساعت بدن می‌گوید، 11 صبح بیش‌ترین احتمال مردن وجود دارد.


بهترین وقت برای یک چرت کوتاه در 12:37 دقیقه، رفتن به دندانپزشکی در 2 بعدازظهر، گردگیری 3:13 عصر، ورزش 5:44 و خلاقیت در 10:51 شب است.
منبع:سلامانه

رابطه جنسی

  • nima ramezani