جدیدترین ها

۱۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب - ارزیر

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند که ارزیر بسیار به دست داشت، دلیل که بر قدر آن، وی را چیزی از متاع دنیا حاصل گردد. اگر بیند کاسه و طبق و مانند این داشت و دانست که ملک اوست، دلیل که قدر آن، وی را خدمتکار و چاکر بود. 
ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند که ارزیر همی گداخت، دلیل بود که در زبان مردم افتد به بدی. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن ارزیر در خواب سه وجه بود. اول: منفعت، دوم: خدمتکار، سوم: متاع خانه. 

ا

تعبیر خواب - اره

 محمدبن سیرین گوید: اگر در خواب بیند که با اره درختی برید، دلیل است که از صحبت مردی که تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جوید و او را بیازارد. و تاویل هر درختی در حرف (دال) بیان نمائیم. اگر بیند که فرزند یا برادر یا خواهر خویش را با اره به دو پاره ببرید، دلیل است که مانند این، وی را فرزندی دیگر بیابد، یا بردار یا خواهر. ابراهیم کرمانی گوید: اگر دید که اره فرا گرفت یا بخرید یا شخصی بدو داد، دلیل است که اگر پسردارد، وی را پسری دیگر آید، و اگر دختر دارد، وی را دختری دیگر آید، و اگر فرزند ندارد، چهارپای دارد. ... 
دلیل است که چهارپائی مثل آن نصیب گردد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: اره درخواب دیدن بر سه وجه بود. اول: فرزند، دوم: خواهر، سوم: انباز.

ا

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

هشت راز برای زندگی زناشویی شاد

سلامت نیوز: در این نوشته، هشت تجربه افراد موفقی که توانسته‌اند سال‌ها در کنار همسرانشان به خوبی و خوشی زندگی کنند، ذکر شده و در کنار این تجربه‌ها به توصیه‌های چند روان‌شناس نیز اشاره شده است.

زناشویی

توصیه‌های مشاوران

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه سپیده دانایی نوشت: تیلور، روان درمانگر، معتقد است دوست داشتن به معنای همیشه خوب بودن نیست، بلکه مواقعی پیش می‌آید که نه گفتن هم باعث تحکیم روابط زناشویی می‌شود. او معتقد است این کار شاید اوایل باعث رنجش همسرتان شود، ولی به مرور، همسرتان صداقت شما را تحسین خواهد کرد. ماری پاندر، خانواده درمانگر، معتقد است این فکر غلطی است که باید اول به بچه‌ها رسیدگی کرد، بعد به همسر. البته مراقبت از بچه‌ها جزو ملزومات زندگی است، اما این کار هرگز نباید باعث شود که عشق شما به همسرتان کم شود. در واقع، بهترین چیز ممکن برای فرزندان داشتن پدر و مادری است که همدیگر را عمیقاً دوست دارند. وی همچنین می‌گوید هیچ وقت با عصبانیت وارد منزل نشوید، چرا که در این حالت تنها چیزی که منتقل می‌کنید اضطراب است.

پیشنهاد خوب

موقع تهیه کارت‌های عروسی، به همسرم پیشنهاد دادم که بخشی از کارت را برای نظرها و نصیحت‌های مهمانان خالی بگذارد. خواندن این موارد بعد از گذشت سال‌ها همیشه برایم لذت‌بخش بود. در یکی از آنها نوشته بود: به مشکل حمله کنید، نه به همدیگر. من و همسرم سعی کردیم این توصیه را تا حدودی در زندگی روزمره‌مان به کار ببندیم. وقتی در موضوعی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، سعی می‌کردیم تمرکزمان بیشتر روی مشکل باشد تا ضعف‌های شخصی خودمان.

صریح بودن

خواهرم وکیل است، همیشه توصیه‌ای به من کرده که زندگی‌ام را در این پنج سال بدون مشکل کرده. می‌گوید دوست داشتن به معنای خواستن به صورت ذهنی نیست. بنابراین، اگر کدورتی پیش آمد، محکم و صریح بپرس منظورت از این حرف چیست، چرا که در بسیاری از موارد، ریشه دردسرهای بزرگ دریافت‌های غلط زن و شوهر از همدیگر است.

قناعت

عمه‌ام همیشه به من توصیه می‌کند که ساده زیست باشم و به همسرم برای خریدن وسایلی که چندان لازم نیست فشار نیاورم. طی سال‌هایی که از مدت زندگی‌مان می‌گذرد هرگز چیزی که بالاتر از توان مالی همسرم باشد نخواسته‌ام و همیشه قناعت و صرفه‌جویی را سرلوحه کارهایم قرار داده‌ام. در واقع، یاد گرفته‌ام که ساده زیستی و قناعت از رموز مهم زندگی است.

فراموش کردن

مادرم که 55 سال از ازدواجش می‌گذرد، همیشه توصیه می‌کند عادات بد همسرت را روی یک تکه کاغذ بنویس و سعی کن آنها را فراموش کنی، چرا که هیچکدام از ما بی‌عیب و نقص نیستیم. می‌گوید وقتی تعهد بزرگی را قبول می‌کنید، نباید بگذارید چیزهای کم اهمیت آن را لوث کند. در واقع، او ما را با اهمیت زندگی و ازدواج آشنا کرد.

داشتن خلوت

بهترین دوستم می‌گوید سعی کن اوقاتی برای خلوت کردن با خودت داشته باشی. گاهی در زندگی چیزهایی پیش می‌آید که اگر به جای خلوتی پناه ببرید و در مورد آن فکر کنید، مشکل حل می‌شود. راه‌حلی که من و همسرم آن را به کار می‌گیریم این است که وقتی حرفمان می‌شود، یکی از ما به اتاق مجاور می‌رود و بعد از چند لحظه که آرامش حکمفرما شد، برمی‌گردیم و مشکل را حل می‌کنیم.

خندیدن

موقع ازدواج، پدرم به ما گفت سعی کنید همیشه بخندید و زندگی را خیلی جدی نگیرید، چون به قول شاعر، «زندگی سخت می‌گیرد بر مردمان سخت‌کوش». بعد از چهار سال، پی بردم که این جمله یکی از راهبردهای زندگی زناشویی ما شده. در واقع، من و همسرم با جوک گفتن، حتی لابه‌لای بحث‌های جدی، لحظات شادی برای هم به وجود می‌آوریم. راستی، اگر شخصی به مشکلش بخندد، موفق‌تر نیست؟

تفاوت‌ها

موقع ازدواج، عاقد به من و همسرم توصیه کرد شما به تنهایی کامل و بی‌عیب نیستند و مکمل همدیگرید. طبیعتاً اختلاف نظر بین شما وجود دارد. پس سعی کنید نظر همدیگر را بپذیرید و به آن احترام بگذارید. این توصیه باعث شد که من این اعتقاد را که همیشه باید بین ما توافق وجود داشته باشد رها کنم. من و همسرم یاد گرفته‌ایم که تفاوت‌ها هم بخشی از زندگی است و همین‌هاست که ما را خاص می‌کند.

زمان‌بندی

مادرم وقتی اختلاف ما را در مورد دیدن برنامه‌های تلویزیون دید، پیشنهاد کرد که هفته‌ای سه شب انتخاب تماشای برنامه به عهده من باشد و شب‌های دیگر به عهده همسرم. الان وقتی همسرم آن شبی که حق انتخاب دارد برنامه دلخواهش را می‌بیند عصبانی نمی‌شوم.

آموزش روابط زناشویی

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

خبرهای سینما و تئاتر

 نشست سراسری رؤسای انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر کشور به منظور تشریح آیین‌نامه جدید انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها و تبادل نظر و بررسی مشکلات اجرایی و کارکردی هنرمندان تئاتر شهرستان ها 4 آذرماه 1394 در عسلویه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نشست سراسری روسای انجمن هنرهای نمایشی 33 استان کشور گرد هم می‌آیند تا در جریان جزئیات آیین نامه جدید انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی و نحوه سازمان‌دهی و رابطه آنها با انجمن هنرهای نمایشی ایران قرار گیرند.

عکس بازیگران

این نشست به منظور تشریح آیین‌نامه جدید انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها و تبادل نظر و بررسی مشکلات اجرایی و کارکردی هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

آیین‌نامه جدید انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها که انتخاب هیات مدیره را از طریق انتخابات و با حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی تعریف کرده، ارتباط دو سویه انجمن و گروه‌های تئاتر را شکل خواهد داد.

نشست سراسری روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور 4 آذر در عسلویه برگزار می‌شود.

کانون ملی منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران دوم آذر ماه جاری، «برنارد مرده است» را نقد می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کانون در نظر دارد با حضور منتقدان و نویسندگان و بازیگران و کارگردان، نمایش «برنارد مرده است» را پس از اجرای این نمایش در دوم آذرماه در سالن استاد ناظر‌زاده واقع در تماشاخانه ایرانشهر، نقد و بررسی کند.

با توجه به نزدیک شدن اجراها به روزهای پایانی و به دلیل یادگیری دانشجویان علاقه‌مند به تئاتر از جلسات نقد و بررسی، گروه نمایشی «برنارد مرده است» ۵۰ درصد تخفیف برای این تماشاگران در نظر گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند، با ارائه کارت دانشجویی به گیشه ایرانشهر یا مراجعه به سایت تیوال و گیشه نت از این مزیت بهره‌مند شوند و بلیت را خریداری کنند.

نمایش «برنارد مرده است» به کارگردانی علی سرابی و نوشته مشهود محسنیان، با حضور بازیگرانی چون مرتضی اسماعیل‌کاشی، بهناز جعفری، مارال بنی‌آدم، علی سرابی و عاطفه رضوی هرشب به استثنای شنبه‌ها ساعت ۸ شب، در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

عوامل نمایش «برنارد مرده است» عبارتند از: مدیر تولید: محمد قدس، طراح صحنه: آتوسا قلمفرسایی، طراح لباس: الهام معین، طراح گریم: سارا اسکندری، موسیقی: آنکیدو دارش، طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی، طراحی و مهندسی صدا: آیدین الفت، طراح نور و عکاس: مصطفی قاهری، دستیار کارگردان: عباس امیری، منشی صحنه: پانیذ باقری، مدیر صحنه: داود ونداده، دستیاران صحنه: وحید حافظی، مونا کریمی.

پاسخ سخنگوی شورای صنفی نمایش

سخنگوی شواری صنفی نمایش پیرامون اخبار منتشر شده درباره ی پایان اکران فیلم سینمایی « پدر آن دیگری» و شروع اکران فیلم «‌در مدت معلوم » از اوایل آذر ماه گفت: بر اساس قراردادی که این فیلم با شورای صنفی نمایش به ثبت رسانده است، میزان کف فروش تعیین کننده است و طبق آئین نامه این شورا نمی توان تاریخ اکران فیلم بعدی را اعلام کرد.

غلامرضا فرجی در ادامه افزود:میزان کف فروش فیلم‌ها روزهای دوشنبه‌ی هر هفته در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری می‌شود و تا زمانیکه «پدر آن دیگری» به کف فروش نرسد، اکران آن در گروه سینمایی استقلال ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان افزود: قرارداد فیلم «پدر آن دیگری » برای گروه استقلال تاریخ مشخص شده‌ای ندارد و زمان تعویض آن با فیلم بعدی توسط شورای صنفی نمایش اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط علی شعبانی مدیر پخش باران فیلم که پخش « پدر آن دیگری » را بر عهده دارد درباره ی فروش این فیلم اعلام کرد: فیلم « پدر آن دیگری » با استقبال خوب تماشاگران ، مخصوصا خانواده‌ها مواجه شده است و اکران آن همزمان با تهران در چند شهرستان آغاز شده و به زودی در شهرستانهای دیگر نیز روی پرده خواهد رفت.

شعبانی در مورد اکران فیلم به زبان آذری گفت : « پدر آن دیگری » به زودی و به دو زبان فارسی و آذری در شهرهای آذری زبان کشور به نمایش در می‌آید و پیش بینی ما اینست که با استقبال خوبی هم مواجه خواهد شد.

نقد و بررسی «داره صبح میشه» در اصفهان

فیلم سینمایی«داره صبح میشه» به کارگردانی یلدا جبلی فردا در سینما سوره اصفهان نقد و بررسی می شود.

در این نشست یلدا جبلی کارگردان فیلم به همراه فردین خلعتبری آهنگساز و طراح صحنه همراه با مخاطبان اصفهانی فیلم را تماشا می‌کنند و بعد از پایام نمایش فیلم در جلسه نشست نقد و بررسی با مخاطبان گفتگو می کنند.

فیلم سینمایی«داره صبح میشه» چهار داستان عاشقانه را در یک شب تا صبح روایت می‌کند و شخصیت‌های اصلی چهار قصه با یکدیگر ارتباط دارند.

بازیگرانی همچون رویا نونهالی، بابک کریمی، مهدی احمدی، رعنا آزادی‌ور، ایرج شهزادی، امیرحسین آرمان، الهه حصاری، فریبا جدیکار، گیلدا حمیدی، حمیرا نونهالی، ارنواز صفری، ارشیا جم، مانی مزکی، زهرا صادقی، آرش لاجوردی، نرگس نوظهور در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

این فیلم اکران خود را از مهرماه در سینماهای هنر و تجربه آغاز کرده است و تااسفندماه ادامه دارد.

360 درجه" درفرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم «360 درجه» اولین ساخته سام قریبیان یکشنبه 1آذر ساعت 18درفرهنگ سرای ارسباران با حضورعوامل فیلم اکران و نقد می‌شود.

این فیلم داستان پسر جوانی با بازی میلاد کیمرام است که در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می شود و به زندان می افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می کشد...

کارگردان و نویسنده فیلمنامه : سام قریبیان/ تهیه کننده: فرامرز قریبیان/بازیگران: میلاد کی مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، مسعود فروتن، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، علیرضا محمدی، حامد مدرس/ مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری/ تدوین: بهرام دهقانی/ موسیقی: آرمان موسی پور/ صدابردار و صداگذار: پرویز آبنار/ طراح چهره پردازی: مهین نویدی/ طراح صحنه: سیامک کاری نژاد/ طراح لباس: فرحناز نادری/ دستیار اول کارگردان، برنامه ریز: فروزان جلالی/ مدیرتولید: حسن مصطفوی/ منشی صحنه: سیمین آزادی/ طراح حرکات بدلکاری: ارشا اقدسی- گروه13/عکاس: مریم تخت کشیان از عوامل فیلم 360 درجه هستند.

سام قریبیان(کارگردان و نویسنده فیلمنامه)، مسعود فروتن (بازیگر) ، حبیب اسماعیلی (بازیگر)، امیر قادری (منتقد)و جمعی دیگر از عوامل فیلم 360 درجهمیهمانان سیصد و هفتاد و هشتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

تخفیف ویژه نمایش «جوجه تیغی » برای دانشجویان در سه روز اول نمایش

بلیت نمایش «جوجه تیغی » به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و تهیه کنندگی محمد قدس در سه روز اول نمایش با تخفیف 40 درصد به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

نمایش «جوجه تیغی »اجرای خود را از 8 آذرماه در تماشاخانه باران آغاز می‌کند و به منظور حمایت از دانشجویان بلیت نمایش را با تخفیف 40 درصدی ارائه می‌کند.

در این اثر نمایشی کوروش نریمانی به عنوان مشاور کارگردان در کنار گروه حضور دارد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «جوجه تیغی »به سامانه الکترونیکی تیوال مراجعه کنند و از تخفیف ویژه دانشجویی بهره ببرند .

در این اثر مهران احمدی، امیر جعفری، پیام دهکردی، علی سرابی، هوتن شکیبا، جواد عزتی، باران کوثری، نوید محمد زاده به صورت ویدئو کلیپ در کنار بهرام افشاری به نقش آفرینی می‌پردازند.

همچنین علی سخنگو دستیار کارگردان برنامه ریز و مدیر تولید ،کوروش نریمانی مشاور کارگردان ،پانیذ حمیدیان فر منشی صحنه ،فتاح می بخش ساخت کلیپ و تیزر،ایلیا شمس تبلیغات مجازی و آرمان کوچکی طراح پوستر و بروشور این اثر نمایشی هستند که بهرام افشاری را همراهی می‌کنند.

برگزاری کارگاه بنیاد اکبر رادی

ششمین دوره‌ی کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی بنیاد اکبر رادی با همکاری موسسه‌ی فرهنگی هنری آوای مبین از 4 تا 6 آذرماه 1394 برگزار می‌شود.

در ششمین دوره‌ی کارگاه‌های تخصصی نمایش‌نا‌مه‌نویسی این بنیاد، شش عنوان به ترتیب با عناوین محاکات اجتماعی در دیالوگ‌های نمایش‌نامه‌نویسی، شگرد‌های آفرینش تعلیق در نمایش‌نامه، اقتباس ادبی در نمایش‌نامه‌نویسی، نمایش‌نا‌مه‌نویسی مدرن، معانی صریح و تضمنی در دیالوگ‌های نمایشی، خردمایه‌ و خطابه در ساختارهای روایی ودراماتیک از 4 تا 6 آذرماه 94، نمایش‌نامه‌نویسی تدریس می‌شود.

در این کارگاه‌ها دکتر عطا‌الله کوپال با دو عنوان شگرد‌های آفرینش تعلیق در نمایش‌نامه و خردمایه‌ و خطابه در ساختارهای روایی و دراماتیک ، محمد چرم‌شیر اقتباس ادبی در نمایش‌نامه‌نویسی، بهزاد صدیقی نمایش‌نامه‌نویسی مدرن، دکتر بهروز محمودی بختیاری معانی صریح و تضمنی در دیالوگ‌های نمایشی و دکتر فارس باقری محاکات اجتماعی در دیالوگ‌های نمایش‌نامه‌نویسی را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

ششمین دوره‌ کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی بنیاد اکبر رادی از روز چهارشنبه 4 آذرماه 94 تا روز جمعه 6 آذرماه 94 از از ساعت 16 تا 19:30به مدت سه روز برگزار‌ می‌شود و هنرجویانی که با موفقیت این دوره را به پایان برسانند، گواهی‌نامه‌ی رسمی پایان دوره را دریافت می‌کنند.

50 درصد از هزینه‌های برگزاری این کارگاه‌ها از محل موقوفه‌ی بنیاد اکبر رادی تأمین شده‌است که هنرجویان متقاضی شرکت در این کارگاه‌ها فقط 50 در صد از شهریه را پرداخت می‌کنند.

علاقه‌مندان به آموزش نمایش‌نامه‌نویسی برای ثبت نام در این کارگاه‌ها می‌توانند به نشانی این مدرسه واقع در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، ابتدای خیابان خردمند شمالی پلاک 82، واحد 7 مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن‌ 88838549 تماس بگیرند.

در این دوره هم‌چون دوره‌های پیشین، از هنر‌جویان این کارگاه‌ها به طور جداگانه ثبت نام نمی‌شود.

حضور مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر در تئاتر شهر

در پنجمین و آخرین روز از مجموعه برنامه های نمایشنامه خوانی آثار منتخب بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر با حضور در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران مخاطب خوانش نمایشنامه‌ها شدند.

مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی به همراه مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی و پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر ، عصر روز جمعه 29 آبان امسال با حضور در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر مخاطب یکی از برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی جشنواره شد و پس از آن با هنرمندان و علاقه مندان حاضر در نشست بحث و گفت و گو کرد.

بر پایه این گزارش همچنین بهزاد صدیقی مدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره سی و چهارم گزارشی را از نحوه برگزاری این برنامه پنج روزه و همچنین نشست‌های نقد و بررسی، کیفیت نمایشنامه‌ها و استقبال علاقه‌مندان و مخاطبان به مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی ارائه کرد.

همچنین دکتر سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز با حضور در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار و گفت و گو با حاضران، میهمان یکی از نشست‌های نمایشنامه‌خوانی شد.

از بین ده اثر منتخب مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سه اثر از سوی هیات ارزیابی و انتخاب متشکل از محمد چرمشیر، کوروش نریمانی و کامران سپهران برگزیده و اسامی آنها در مراسم پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر اعلام می‌شود.

همچنین در جشنواره امسال نمایشنامه‌های برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی از سوی بخش خصوصی منتشر می‌شود.

دوباره به تماشای نمایش ایوب آقاخانی بروید

نمایش«تکه های سنگین سرب» بار دیگر در تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

نمایش «تکه های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی روز یکشنبه 1آذر ماه در دو نوبت 19:30 و 17:30 در بخش مهمان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر یه روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که به برهه‌ای از زندگی شهید چمران می‌پردازد،پیام دهکردی و عارفه لک نقش آفرینی می‌کنند.

نقد و بررسی «تاج محل» در خانه هنرمندان

اکران خصوصی و نشست نقد و بررسی فیلم "تاج محل" با حضور کارگردان و بازیگران روز یکشنبه 1 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

اکران خصوصی این فیلم یکشنبه 1 آبان ماه از ساعت 18 تا 19:30 با حضور کارگردان و عوامل فیلم در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

همچنین بلافاصله بعد از اکران، جلسه نقد و بررسی فیلم نیز با حضور دانش اقباشاوی کارگردان، علی مردانه و شهلا پرویز مرادی بازیگران فیلم و شاهین امین به عنوان منتقد برگزار می‌شود.

«تاج محل» فیلمی به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی، ساخته سال ۱۳۹۱ است.

در این فیلم بازیگرانی همچون جهانگیر میرشکاری، عبدالجبار اقباشاوی، شهلا پرویزمرادی، پریوش نظریه، علی مردانه، تیما امیری و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: دانش اقباشاوی و کریم نیکونظر، مدیر تولید: مسعود فیروزه، هماهنگی تولید: محمدرضا ملک محمدی، تصویربردار: سعید براتی، صدابردار: جهانگیر میرشکاری، صداگذار: بهمن اردلان، تدوین: محمود یارمحمدلو، طراح صحنه: علیرضا آرایش، عکس: مریم تخت‌کشیان، روابط عمومی: مریم قربانی‌نیا.

در خلاصه داستان "تاج محل" آمده است: «حسین مرادی، کارگر 60 ساله آبادانی، بارها مجبور بوده تعدادی از همکارانش در شرکت کشتی‌سازی را بنابر خواست کارفرما اخراج کند. ولی این بار تصمیم گرفته که با قرعه کشی، بختی برای برخی از کارگرها قائل شود. در این میان یکی از کارگرها به اخراج خود اعتراض می‌کند و با حسین گلاویز می‌شود . چند روز بعد...»

این فیلم که با مشارکت سازمان سینمایی سوره و حوزه هنری ساخته شده است، برای نخستین‌بار در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (1391) به نمایش در آمد و پس از آن در سی و سومین جشنواره کمبریج (1392)، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال (1392)، پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان - اروند (1393) و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر (1394) نیز اکران و با استقبال از سوی مخاطبان مواجه شد.

اکران "تاج محل" از ابتدای مهرماه در گروه هنر و تجربه آغاز شده است.

عکس

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

خوانندگی و جوایز بهرام رادان

خوانندگی

رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است .

نسخه دموی آهنگهای آلبوم «روی دیگر» را از اینجا بشنوید روز چهارشنبه در حالی از آلبوم روی دیگر بهرام رادان رونمایی شد که ظاهر این بازیگر در این مراسم جالب توجه بود. به گزارش کافه سینما رادان برای رونمایی از آلبومش عینکی به چشم زده بود که شباهت زیادی به عینک شیشه گرد معروف جان لنون داشت. لنون از اسطوره های موسیقی راک و از فعالان صلح بود که در چهل سالگی به دست یکی از هواداران اش به قتل رسید. از قرار معلوم رادان تصمیم گرفته ادای دینی به این خواننده بکند. کاربران کافه سینما در میان صد کامنتی که تا این لحظه در گزارش مربوط به این آلبوم آمده، به این نکته اشاره کرده اند. اما رادان تنها طرفدار عینک لنون نیست. یکی از عینک های لنون که توسط این خواننده به همسر ژاپنی اش هدیه داده شده بود چند سال قبل در یک حراج اینترنتی به قیمت بالایی فروخته شد. در کوبا هم برای مراقبت از عینک مجسمه لنون نگهبان استخدام کرده اند چون چند بار تابحال این عینک سرقت شده!

بهرام رادان

جوایز و نامزدی ها

    نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو - ۱۳۸۰
    برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد - ۱۳۸۲
    برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی - ۱۳۸۳
    برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری - ۱۳۸۵
    نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری - ۱۳۸۹
    برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی لاداخ برای فیلم آدمکش - ۲۰۱۲
منبع :پرشین وی

عکس بهرام رادان

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

علی کریمی در شالکه و تراکتور

شالکه ۰۴

علی کریمی که به دلیل همراهی تیم فوتبال الاهلی امارات در دیدار دوستانه مقابل آث میلان ایتالیا با تشخیص کادر فنی از تمرینات تیم فوتبال استیل‌آذین منع و در اختیار باشگاه قرار گرفته بود، پس از توافق با مالک این تیم (حسین هدایتی) رضایت نامه اش را دریافت کرد و وارد مذاکره با پرسپولیس شد.[۸۷] اما در بهمن ۱۳۸۹ و در فرصت نقل‌وانتقالات زمستانی فصل ۱۱–۲۰۱۰، به درخواست فلیکس ماگات مربی وقت شالکه که پیش‌تر در بایرن مونیخ مربی او بود، با عقد قراردادی ۵ ماهه با گذشت ۲۰ هفته از بوندس‌لیگا، در سن ۳۲ سالگی به باشگاه فوتبال شالکه ۰۴ پیوست.[۸۹]

علی کریمی

کریمی در اکثر مدت حضورش در شالکه نیمکت‌نشین بود و تنها ۲ بازی برای شالکه انجام داد.[۵] اولین بازی کریمی برای شالکه، در بازی تیمش برابر اینترمیلان در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. در این بازی که شالکه ۲–۵ جلو بود، رالف رانگنیک در دقیقه ۸۷ کریمی را به جای رائول گونزالس به زمین فرستاد که این نتیجه تا پایان حفظ شد.[۹۰] او بار دیگر به عنوان بازیکن تعویضی مقابل کایزرسلاترن از دقیقه ۶۸ وارد زمین شد[۹۱] و با پیراهن شماره ۱۰ این تیم در بوندس‌لیگا به میدان رفت.[۹۲] شالکه که پیش از پیوستن کریمی به این تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کرده بود، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. این در حالی بود که کریمی در این جام برای شالکه به میدان نرفت.

تراکتور

علی کریمی در خرداد ۱۳۹۲ به دلیل عدم تمایل مدیرعامل وقت و سرمربی باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست.[۱۲۴] هواداران تراکتورسازی نیز در بدو ورود کریمی به تبریز، به استقبال او رفتند و با شعارهایی به کریمی خوش‌آمد گفتند.[۱۲۵] این در حالی بود که پس از اتفاقات بازی استیل‌آذین و تراکتورسازی در نهمین دوره لیگ برتر، این بازیکن از سفر به تبریز خودداری می‌کرد.[۱۲۶]

کریمی اولین بار در هفته نخست لیگ برتر در مقابل پرسپولیس برای تراکتورسازی به میدان رفت.[۱۲۷] او با گذشت سه هفته از مسابقات لیگ، نخستین گل خود را در مقابل ذوب‌آهن اصفهان برای تراکتورسازی به ثمر رساند.[۱۲۸] در هفته پایانی لیگ، تراکتورسازی موفق شد با نتیجه ۳–۱ استقلال را شکست دهد. در این مسابقه که آخرین حضور کریمی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رفت او یک پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد.[۱۲۹]

کریمی در مجموع با ارسال ۳ پاس گل و گرفتن ۲ پنالتی به‌عنوان بهترین پاسور تراکتورسازی در مسابقات لیگ شناخته شد. او در مجموع ۲۴ بار برای تراکتورسازی در لیگ برتر به میدان رفت که در این مسابقات ۵ گل به ثمر رساند و پس از کریم انصاری‌فرد به‌عنوان دومین گلزن برتر تراکتور در مسابقات لیگ برتر شناخته شد.

کریمی در بهمن ۱۳۹۲ همراه با تراکتورسازی به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.[۱۳۰] او در چهار مسابقه جام حذفی برای این تیم به میدان رفت، که در بازی نیمه نهایی با فولاد خوزستان با ارسال پاس گل، پایه گذار تک گل پیروزی بخش تراکتورسازی بود.[۱۳۱]

عکس علی کریمی

  • nima ramezani