جدیدترین ها

۴۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

داستان کوتاه و جالب سنگ تراش

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می‌کرد، از نزدیکی خانه بازرگانی رد می‌شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.در یک لحظه، او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد. تا مدت‌ها فکر می‌کرد که از همه قدرتمندتر است. تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می‌گذارند. حتی بازرگانان.

داستان


مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قوی‌تر می‌شدم!در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می‌کردند. احساس کرد که نور خورشید او را می‌آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است.او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمامی نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند.پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلو تابش او را گرفت. پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است، و تبدیل به ابری بزرگ شد.کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد. این بار آرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد. ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قوی‌ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد.همان‌طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که دارد خرد می‌شود. نگاهی به پایین انداخت و سنگتراشی را دید که با چکش و قلم به جان او افتاده است!

داستان

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

حساب یارانه بگیران چقدر می باشد

دولت شب گذشته شصت و ششمین مرحله از یارانه‌های نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد، با این پرداخت تاکنون حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان صرف توزیع نقدی شده و دریافتی افرادی که از ابتدا در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته‌اند از مرز سه میلیون تومان گذشته است.

یارانه


به گزارش ایسنا، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان‌هایی که بیش از پنج سال و نیم است به حساب متقاضیان دریافت یارانه واریز می‌شود، اکنون رقمی حدود سه میلیون و۳۰ هزار تومان را برای هر نفر رقم زده است. این رقم شاید چندان به حساب نیاید، اما وقتی برای جمعیت حداقل ۷۵ میلیون نفری واریز و هزینه ماهانه آن به ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، ارقام سنگین‌تر می شود.

وقتی کمی بیشتر اعداد و ارقام را تجمیع کنیم به پول‌های هنگفت‌تری می‌رسیم؛ رقمی نزدیک به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان از آذر ۱۳۸۹ تاکنون به عنوان یارانه ناچیز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی از منابع ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، خزانه دولت و حتی در مقاطعی بانک مرکزی برداشت شده و توزیع نقدی شده است.

این ۲۳۰ هزار میلیاردی که خود معادل بودجه عمومی سالانه دولت است، تاکنون پاسخ مشخصی برای این سوال که تا چه اندازه خرج هدفمندی بوده و گره از مردم و یا سایر بخش‌ها گشوده، نداشته است. غیر از آنکه یک نقد بزرگ را از دید کارشناسان و حتی خود دولت همراه دارد؛ رقمی از این مبلغ سنگین به سایر بخش‌های تادیه شده در قانون به ویژه تولید نرسید و در نهایت اگر چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف مجموعه‌ای از بهداشت و درمان و تولید شده باشد.

هدفمندی یارانه‌ها با توجه به وجود هزینه بالای پرداخت‌های نقدی همواره در سال‌های اخیر با کسری همراه بوده و درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت‌ها نه تنها نتوانسته کفاف پرداخت ۲۳۰هزار میلیاردی را بدهد، بلکه سهم سایر بخش‌ها را نیز در خود هضم کرده است. کسری‌های مداومی  که راهکار اصلی پیشگیری از آن غربالگری یارانه‌بگیران و حذف پردرآمدهاست، اما اغلب با چالش‌های بسیاری همراه بوده و با وجود تکلیف بودجه از حدود سه سال اخیر تا به امروز حداکثر سه میلیون و ۴۰۰هزار نفر از این جمع کسر شده و در حال حاضر بیش از ۷۵ میلیون نفر دریافتی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ماهانه دارند.

در حالی بودجه امسال دولت را مکلف به حذف چند گروه و به ویژه سه دهک اول درآمدی کرده و به اعتقاد مجلس تا ۲۴ میلیون نفر را در بر می‌گیرد که اعلام اخیر میدری - معاون رفاهی وزارت «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» - حاکی از آن بود که هنوز دولت برنامه مشخصی برای حذف در سال جدید نداشته و از ۲۴ میلیون تکلیفی که البته دولت معتقد است گروهای هدف بودجه تا ۷ میلیون نفر هستند، تنها ۲۰۰ هزار نفر تا تیرماه امسال حذف شده‌اند.

به هر صورت آمار چهارماهه عملکرد هدفمندی در سال جدید نیز گویای تکرار سریال عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده، کسری‌ و خرج تمامی درآمدها برای توزیع نقدی بود. به طوری که از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد پیش بینی شده برای درآمد چهارماهه حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کسب شده که دولت ۳۴۰۰ میلیارد دیگر به آن اضافه و برای توزیع نقدی بین ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرج کرده است.

یارانه

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

برخی از عوامل مهم فروکش کردن میل جنسی

سلامت نیوز:استرس می تواند بر فیزیولوژی بدن تاثیر بگذارد. بدین ترتیب که با افزایش کورتیزول (هورمون استرس) سطح تستوسترون و در نتیجه میل جنسی کاهش می یابد.

رابطه جنسی


مهمترین عوامل فروکش کردن میل جنسی
رابطه جنسی بین همسران یکی از پایه اصلی هر زندگی زناشویی است و اگر این رابطه جنسی مختل شود ممکن است در خانواده بین زن و شوهر مشکلات بسیاری به وجود آورد. با خورد این خوراکی ها رابطه جنسی تان مختل می شود.


کاهش میل جنسی
عوامل مختلفی منجر به کاهش میل جنسی در فرد می شود که در زیر ۱۱ عاملی را که ممکن است تا به حال نشنیده باشید، برای شما آورده ایم.


پنیر رابطه جنسی تان را مختل می کند
تستوسترون یکی از مهمترین عوامل برای برقراری رابطه جنسی هم میان مردان و هم میان زنان است اما متاسفانه پنیر می تواند بر آن تاثیر منفی بگذارد. بدین ترتیب که اگر هفته ای بیش از ۵ مرتبه پنیر مصرف کنید سطح تستوسترون شما کاهش می یابد. پنیر شامل آنزیمی است که تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند. مراقب این مواد در یخچال تان نیز باشید: ماست، شکلات و الکل.


استرس میل جنسی تان را کم می کند
استرس می تواند بر فیزیولوژی بدن تاثیر بگذارد. بدین ترتیب که با افزایش کورتیزول (هورمون استرس) سطح تستوسترون و در نتیجه میل جنسی کاهش می یابد.


آب و رابطه جنسی
کمبود آب در بدن می تواند بر زندگی جنسی شما تاثیر منفی بگذارد. چرا؟ زیرا موجب سردرد، خستگی، عصبانیت و خشکی واژن می شود. هر چه در طول روز آب بیشتری بنوشید، در شب میل جنسی بیشتری خواهید داشت.


خواب رابطه ای مستقیم بر رابطه جنسی تان دارد
آیا آنقدر خسته هستید که نمی توانید با همسر خود رابطه جنسی برقرار کنید؟ عدم استراحت، میل جنسی شما را کاهش می دهد و منجر به افسردگی و اضافه وزن نیز می شود.


داروها و روابط جنسی بین همسران
آیا می خواهید تمایلات جنسی خود را با مصرف دارو افزایش دهید؟ اشتباه می کنید زیرا مصرف دارو بر تمایلات جنسی شما تاثیر منفی می گذارد. حتی با وجود برقراری روابط جنسی، انزال مردان و ارگاسم زنان را نیز به تاخیر می اندازد.


چاقی و روابط جنسی
تحقیقات نشان داده مردانی که اضافه وزن دارند در روابط جنسی خود دچار مشکل می شوند، از طرف دیگر کاهش وزن می تواند عملکرد جنسی مردان را بهبود بخشد. این اصل برای زنان نیز صادق است. اگر آنها از وزن ایده آل خود بیشتر باشند انرژی و تمایل کمتری برای برقراری رابطه جنسی با همسر خود خواهند داشت.


خوردن دسر تاثیر منفی بر روابط جنسی تان می گذارد
خبری بد برای شیرینی دوست ها. تحقیقات نشان داده که افزایش قند خود سطح تستوسترون را در برخی موارد تا ۲۵ % کاهش می دهد. قند درست مانند کربوهیدرات و لبنیات بر هورمون های جنسی تاثیر منفی می گذارد. از طرف دیگر نیز اگر این ماده را به میزان لازم مصرف نکنید، به دلیل کمبود انرژی هم داخل و هم خارج رختخواب بی حوصله و کسل خواهید بود.


پاپکورن میل جنسی تان را کم می کند
شاید خوردن پاپکورن به همراه فیلم خیلی برایتان، به خصوص برای مردان، جذاب باشد اما این ماده شامل مواد شیمیایی مانند پرفلوئورواکتانوئیک اسید است که سطح تستوسترون را کاهش می دهد و حتی می تواند در طولانی مدت منجر به مشکلات پروستات شود. تحقیقات نشان داده که این ماده غذایی بر باروری زنان نیز تاثیرگذار است.


پیشگیری از بارداری
قرص های پیشگیری از بارداری تمایلات جنسی را کاهش می دهد. این موضوع برای دیگر روش های پیشگیری مانند دستگاههای داخل رحمی، حلقه های ضد بارداری و… نیز صداق است. این روش ها همچنین عوارضی مانند اضافه وزن، سردرد و غیره برای فرد دارند.


سیگار و رابطه جنسی
سیگار کشیدن آترواسکلروز یا تصلب شریان را افزایش و جریان خون و به همان نسبت میل جنسی را کاهش می دهد.


در موقع اختلالات جنسی ملاقات با پزشک را فراموش نکنید
اگر هنگام مقاربت درد یا در به ارگاسم رسیدن مشکل دارید یا حتی تمایلات جنسی تان کاهش یافته است، بهتر است خجالت را کنار بگذارید و با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از زنان فکر می کنند که به اندازه کافی جذاب نیستند بنابراین از هر تلاشی برای لذت بردن در رابطه جنسی خودداری می کنند. اگر شما هم اینگونه اید، هر چه سریعتر با پزشک خود قرار ملاقاتی بگذارید.
منبع:بازتاب امروز

رابطه جنسی

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

هسته های وارداتی داعش در غرب کشور نابود شد

وزیر اطلاعات اعلام کرد: یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت که در این عملیات چهار نفر از اعضای گروهک به هلاکت رسیدند.

داعش در ایران

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: با الطاف الهی و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و به میمنت دهه مبارک کرامت و به برکت میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع)، در عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی گردید.

وی در جمع خبرنگاران افزود: انجام عملیات های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است. این تیم مسلح تروریستی در یک برنامه ریزی گسترده در صدد انجام چندین عملیات در نقاط حساس کشور به صورت همزمان و ترکیبی بوده است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در این عملیات چهار تن از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند و تعدادی از آن ها نیز دستگیر و مقادیری قابل توجهی مواد انفجاری، تجهیزات و کمربند انتحاری برای عملیات و نیز تعدادی سلاح و نارنجک به همراه امکانات ارتباطی کشف و ضبط گردید.

علوی گفت: هوشمندی و همراهی مردم شهید پرور منطقه غرب کشور در ضربه به تیم مذکور نقش موثری داشت.
وزیر اطلاعات در پایان اشاره کرد: همدلی و هماهنگی بین دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی بار دیگر موجب خنثی سازی اهداف شوم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی گردید.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات

داعش در ایران

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

توضیحاتی در مورد جن و جنیان موذی حدیبیه

جن  (در عربی به این صورت به کار ر می‌رود، در فارسی به اشتباه به صورت اَجنّه جمع بسته می‌شود) نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است، اعتقاد اسلام بر این است که وجودش از آتش بدون دود است (قرآن ۵۵:۱۴; الرحمن، ۱، «و جنیّان را از رخشنده شعله آتش خلق کرد.») که هم به صورت آشکار و هم به صورت ناپیدا زندگی می‌کنند. در قسمتهای مختلفی از قرآن از آن یاد شده، هفتاد و دومین سوره قرآن به نام آن (الجن) نامگذاری شده‌است؛ و کلمه جن و انس. محققان فرهنگ عرب ریشه این واژه را از کلمه جنا می‌دانند، اما ممکن است ریشه خارجی داشته باشد. منابع قدیمی فارسی واژه فارسی پری و کلمه عربی جن و پری را به طور هم‌زمان به‌کار می‌بردند؛ ولی در اصل جن و انس می‌باشد که در قرآن به آن اشاره شده است.

جنیان موذی حدیبیه

ابن‌عباس روایت نموده است: محمد چون از جُحفه متوجه مکه شد، در حدیبیه ذخیره آب اصحاب رو به اتمام بود و به همین علت، تشنگی بر آن‌ها غلبه کرد. فریاد العطش سپاهیان بلند شد و هیچ اثری از آب دیده نمی‌شد. محمد فرمود: گویا نزدیک آن درخت چاهی دیده می‌شود، چه کسی از شما حاضر است از آن چاه برای لشکر آب بیاورد؟ مردی از اصحاب داوطلب شد و گروهی را با خود به سوی چاه حرکت داد. وقتی به کنار درختان نزدیک چاه رسیدند، شعله‌های آتش نمودار شد و صداهای ترسناک به گوش می‌رسید. آن جماعت از ترس عقب‌نشینی کردند و ماجرا را به محمد گفتند: محمد فرمود: آن شعله‌های آتش و صداهای عجیب از جنیان بود. هر کس برود و نترسد، من ورود او را به بهشت ضمانت می‌کنم.

جن

  • nima ramezani