جدیدترین ها

۱۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماجرای پناه بردن خلیفه غاصب به امام حسن عسکری(ع)



مذهبی

خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:

اهل بیت پیامبر(ص) پس از آن حضرت، وظیفه حراست از دین و حفاظت از اعتقادات مردم را بر عهده گرفتند. امام حسن مجتبی(ع) با صلح و سپس روشنگری خود، امام حسین(ع) با قیام خونینش، امام سجاد(ع) با اقدامات اصلاحگرانه خود، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) با علم آموزی به امت و دیگر امامان به روشهای دیگر، وظیفه امامت خود را انجام دادند.

فردا مصادف با هشتم ربیع الاول و سالروز شهادت یازدهمین وصی پیامیر(ص) امام حسن عسکری(ع) است.

به این مناسبت، نمونه ای از اقدام آن حضرت در دفاع از دین جدش(ص) به خوانندگان ابنا تقدیم می گردد:

   

خشکسالی در سامراء، طلب باران و فرصت طلبی کشیشان

شهر سامراء ــ پایتخت بنی عباس در زمان امام هادی و امام عسکری علیهما السلام ــ را خشکسالی سختی در بر گرفت. «معتمد» خلیفه وقت فرمان داد مردم به نماز استسقاء (طلب باران) بروند، مردم سه روز پی در پی برای نماز به مصلی رفتند و دست به دعا برداشتند ولی باران نیامد.

در روز چهارم، «جاثلیق» (بزرگ اسقفان مسیحی) همراه مسیحیان و راهبان به صحرا رفت. یکی از راهبان همراه او، هر وقت دست به سوی آسمان بلند می‏کرد بارانی درشت فرو می ‏بارید.

روز بعد نیز جاثلیق همان کار را کرد و آن قدر باران آمد که مردم دیگر تقاضای باران نداشتند.

این کار موجب شگفتی مردم و شک و تردید آنان و تمایل به مسیحیت در میان بسیاری از مسلمانان شد و جامعه اسلامی در آستانه‏ یک بحران سرنوشت‏ ساز و خطرناک قرار گرفت.

خلیفه عباسی احساس خطر کرد؛ و دانشمندان و اطرافیان او نیز از حل این معضل درمانده شدند.

معتمد بناچار به دنبال امام حسن عسکری علیه ‏السلام فرستاد. آن گرامی را از زندان به دربار خلیفه آوردند.

خلیفه داستان را برای امام(ع) تعریف کرد و سپس عرضه داشت: "امت جدت را دریاب که گمراه شده ‏اند!".

امام(ع) فرمود: "از جاثلیق بخواه که فردا سه شنبه به صحرا بروند".

خلیفه گفت: "مردم باران نمی ‏خواهند بنابراین به صحرا رفتن چه فایده ‏ای دارد؟".

امام(ع) پاسخ داد: "برای آنکه ان شاءالله شک و شبهه را برطرف سازم".

خلیفه فرمان داد و پیشوای اسقفان همراه راهبان به صحرا رفتند. امام علیه‏ السلام نیز در میان جمعیت عظیمی از مردم به صحرا آمدند. آنگاه مسیحیان و راهبان برای طلب باران دست به سوی آسمان برداشتند، آسمان ابری شد و باران آمد.

امام یکی از راهبان را نشان داد و فرمان داد دست او را بگیرند و آنچه در میان انگشتان او بود را بیرون آورند. در میان انگشتان او "استخوان سیاه فامی از استخوان‏های انسان" یافتند! امام استخوان را گرفت و در پارچه ‏ای پیچید و به راهب فرمود: "اینک طلب باران کن".

راهب این بار هم دست به آسمان برداشت؛ اما هر چه دعا کرد قطره ای باران نیامد، بلکه ابرها کنار رفت و خورشید نمودار شد.

مردم شگفت زده شدند و خلیفه از امام پرسید: "این استخوان چیست؟"

امام عسکری علیه ‏السلام فرمود: "این استخوان پیامبری از پیامبران الهی است که از قبر یکی از پیامبران برداشته ‏اند؛ و استخوان هیچ پیامبری ظاهر نمی ‏شود جز آنکه از آسمان باران می ‏آید".

مردم امام را تحسین کردند و استخوان را آزمودند و دیدند همانطور است که امام(ع) می ‏فرماید؛ و نقشه کشیشان برای انحراف امت نقش بر آب شد.

... و اینگونه بود که امام معصوم، با وجود عدم قدرت و بسط ید، و حتی زندان و بایکوت و محدودیت، وظیفه امامت خویش را انجام داد و از مرزهای اعتقادی امت اسلامی دفاع کرد.

محرم

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

معرفی فایده جدیدی برای کاندوم

سلامت نیوز:‌ یک بررسی جدید در چین نشان می‌دهد کاندوم علاوه بر تاثیرش در پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته و انتشار بیماری‌های منتقل‌شونده از راه جنسی، می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید در واژن نیز کمک کند...

کاندوم


به گزارش لایوساینس، پژوهشگران متوجه شدند زنانی که همسرانشان از کاندوم استفاده می‌کنند، نسبت به زنانی که از سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، دارای اجتماع‌های بزرگ‌تر میکروب‌های مفید در واژن‌هایشان هستند. دانشمندان در این بررسی بر «لاکتوباسیل‌ها» - گروهی از باکتری‌ها که اغلب فلور باکتریایی طبیعی واژن را تشکیل می‌دهند- متمرکز بوده‌اند. این میکروب‌ها که اسیدلاکتیک و پراکسید هیدروژن تولید می‌کنند، باعث می‌شوند pH واژن در حد 5/4 و اسیدی باقی بماند. به گفته این پژوهشگران، تصور می‌شود این سیستم محافظ اسیدی مانع از جایگزینی باکتری‌های زیانبار در واژن و عفونت ناشی از آنها می‌شود. گرچه ممکن است واژن سالم یک «میکروبیوم» (مجموعه میکروبیایی) طبیعی (مانند آنچه در روده بزرگ وجود دارد) نداشته باشد، اما تصور می‌شود لاکتوباسیل به پیشگیری از عارضه «واژینوز باکتریایی» - عدم تعادل باکتری‌های واژن که باعث خارش، ترشح غیرمعمول و بوی ناخوشایند، می‌شوند- کمک کند. وجود باکتری‌های مفید در واژن همچنین با کاهش خطر ایدز (HIV) هم ارتباط داده شده است.

پژوهشگران در این بررسی جدید در «بیمارستان دوستی پکن» 164زن سالم متاهل چینی در رده سنی 18 تا 45 سال را که از روش‌های ضدبارداری هورمونی مانند قرص ضدبارداری به عنوان روش معمول ضدبارداری خود استفاده نمی‌کردند، مورد بررسی قرار دادند. 72 نفر از این زنان از کاندوم، 57 نفر از آی‌یودی و 35 نفر از روش طبیعی- که در آن زوجین در روزهایی که بیشترین احتمال بارداری وجود دارد از نزدیکی پرهیز می‌کنند- به عنوان روش ضدبارداری استفاده می‌کردند. این پژوهشگران دریافتند میزان جمعیت باکتری لاکتوباسیلوس در گروه زنانی که برای پیشگیری از بارداری از کاندوم استفاده می‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است. به گفته این پژوهشگران فعالیت جنسی می‌تواند تعادل اکوسیستم واژن را به‌خصوص هنگامی که منی (که pH آن 7 تا 8 – به سمت قلیایی بودن) وارد آن شود. این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان بیانگر آن است که کاندوم ممکن است به حفظ دفاع اسیدی طبیعی واژن کمک کند اما آنها در عین حال هشدار می‌دهند، کاندوم بهترین وسیله برای پیشگیری از بارداری ناخواسته در همه افراد نیست. میزان شکست استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری در «استفاده میانگین» که اشتباهات در شیوه استفاده از آن را هم در نظر می‌گیرد، به 15 درصد می‌رسد. در مقابل به گفته این پژوهشگران میزان شکست آی‌یودی در پیشگیری از بارداری در سال نخست 6/0 تا 8/0 درصد است و آی‌یودی تا 10 سال پس از قرار داده‌شدن در دهانه رحم، ممکن است کارایی خود را حفظ کند.
منبع:‌ هفته نامه سلامت

کاندوم

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

مشکلات گرفتن بینی هنگام عطسه

سلامت نیوز: متخصص گوش،حلق و بینی گفت: گرفتن بینی هنگام عطسه باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی می‌شود و حتی ممکن است در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

فال عطسه

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد هنگام عطسه با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری می‌کنند اما نباید به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی از بروز عطسه جلوگیری کرد.

 وی گفت: از نظر بهداشتی به منظور جلوگیری از سرایت و انتشار میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا پیشنهاد می‌شود که افراد هنگام عطسه کردن با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری کنند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: در صورت در دسترس نبودن دستمال کاغذی استفاده از سطح داخلی ناحیه آرنج و قرار دادن این ناحیه در جلوی بینی و دهان توصیه می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این امر به معنی مسدود کردن دهان و بینی و جلوگیری از بروز عطسه نیست؛ چرا که عطسه یک مکانیزم دفاعی راه‌های تنفسی به منظور خارج کردن ترشحات، محسوب می‌شود.

ربانی اناری ادامه داد: در صورت گرفتن و مسدود کردن سوراخ‌های بینی، حین عطسه کردن احتمال انتقال فشار هوا از طریق شیپور استاش که بین بینی و حلق واقع شده است به حفره گوش و پشت پرده گوش وجود دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی افزود: این مسئله می‌تواند باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی شود و حتی در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به افراد پیشنهاد کرد: به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی نباید از بروز عطسه جلوگیری کرد.

عطسه

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب دراعه

محمدبن سیرین گوید: اگر بیند دراعه نو بزرگ و فراخ به گونه سبز یا سفید پوشیده داشت، دلیل که بر قدر و قیمت دراعه وی را جاه و قوت و شرف است در دین و دنیا، از غم فرج یابد. اگر بیند دراعه چرکین و تنگ و دریده بود، تاویلش به خلاف این بود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند دراعه سفید و پاکیزه داشت، دلیل که مال و نعمت بزرگی یابد در دین. اگر بیند دراعه سرخ است، دلیل که به طرب دنیا مشغول شود. اگر بیند به گونه زرد بود، دلیل بیماری است. اگر بیند بر گونه کبود است، دلیل بر مصیبت و اندوه است، اگر سیاه است، دلیل بر غم ... 

دختر

و اندیشه کند و برای کسی که همیشه جامه سیاه پوشد، زیان ندارد. اگر بیند دراعه از تن او بیرون کردند، دلیل که از زن جدا گردد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن دراعه در خواب بر هفت وجه بود. اول: فرج از غمها. دوم: قوت. سوم: حجت. چهارم: شریعت و جاه. پنجم: منزلت و ولایت. ششم: نظام کارها. هفتم: زن.

دخت

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب - چرک

 محمدبن سیرین گوید: هر که در خواب بیند که جامه چرکین داشت، دلیل که آن مرد فسادکار است. اگر کسی بیند جامه او به چرک یا چیزی دیگر آلوده بود، دلیل بود بر تباهی دین و دنیای او. اگر بیند چرک جامه او به سبب مردگان بود، دلیل بر فساد دین و صلاح دین بود. ابراهیم کرمانی گوید: چرک در خواب دیدن بر سر و تن غم و اندوه است و دیدن چرک بر تن هیچ خیر و منفعت نباشد.

چت

تعبیر خواب - چرخشت

 چرخشت وسیله ای است که با آن آب انگور را می گرفتند و شراب تهیه می کردند. انواع آن در خرابات و میخانه های قدیم فراوان وجود داشت ولی امروز نیست و در زندگی ما مصرف ندارد. نمونه کوچک آن را می توان آب میوه گیری برقی دانست. نه انگور در خواب خیلی خوب است و نه شراب لذا آب میوه گیری به آن صورت که گفته شد تعریفی ندارد و گناه است و انحطاط اخلاقی.

چت روم

  • nima ramezani