جدیدترین ها

۹۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مصوبه حذف 24 میلیون یارانه بگیر سیاسی است

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آثارحذف 24 میلیون یارانه بگیر که براساس مصوبه مجلس در سال آخر دولت یازدهم تکلیف شده چیست،اظهارداشت: به نظر من این استدلال ضعیفی است که بگوییم این حذف بر روی مردم  در حمایت از دولت تاثیر می گذارد،زیرا مساله خیلی مهمتراز آثار حذف بر دولت آقای روحانی است.

یارانه

وی افزود: وقتی که یارانه ها برقرار می شد،نه آقای توکلی و نه همفکرانش کوچکترین اعتراضی به دولت آقای احمدی نژاد نکردند؛ چه وقتی که در مرحله تصویب بود و چه زمانی که مصوبه اجرایی نشد .اگر بنا بود که مصوبه درست اجرا شود باید مبلغ کل حذف یارانه ها  که ماهانه نفری 27 هزارتومان بود به مردم پرداخت می شد.ضمن اینکه از این مبلغ 13 هزار 500 تومان سهم واقعی مردم بود.

لیلاز تصریح کرد:اما دولت این مصوبه را اجرا نکرد، چون از نظر سیاسی نفعی برای دولت آقای احمدی نژاد نداشت. آن زمان آقای توکلی از نظر سیاسی در زمره طرفداران و ساکتان دولت بود.آنها اعتراض نکردند.

وی با بیان اینکه اگر استدلال آقای توکلی یا طراحان حذف 24 میلیون یارانه بگیر درست است،چرا آن زمان چنین پرداختی را تصویب کردند، گفت: اول اینکه طرح پرداخت یارانه نقدی که در دولت ماقبل احمدی نژاد تصویب نشده بود،بلکه خود آنها تصویب کردند .دوم اینکه چرا وقتی که دولت تخطی کرد هشدار ندادند و ملاحظات قانونی را در نظر نگرفتند؟ چرا از دولت سئوال نکردند که چرا این میزان  یرانه می پردازد؟

لیلاز عنوان کرد: در واقع آنچه در 5 سال گذشته،در مساله یارانه ها اتفاق افتاده این است که از کیسه و ذخیره آیندگان می خوریم و این کاری است که آقای احمدی نژاد لایحه اش را به مجلس برد و آقای توکلی و همفکرانش آن را تصویب کردند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح قانون بانکداری بدون ربا که در مجلس قبل تهیه شد،یادآور شد: در این طرح شروط فقهی برای هر بانک ارایه شده و تلاش شده که بانک مرکزی از  تسلط دولت خارج شود و یک طرح سیاسی است. هیچ کدام از مصوبات 7 اسفند به بعد مصوبه با کار کارشناسی و منطبق بر استدلال نبوده است.

وی گفت: لذا به نمایندگان مجلس جدید پیشنهاد می شود که تمام مصوبات 7 اسفند به بعد را با طرحی دوباره بررسی کنند.

لیلاز در پاسخ به این سئوال که آیا روش حذف 24 میلیون یارانه بگیر در عرض یکسال علمی است یا خیر، گفت:همه ما ساختار اجرایی و تصمیم گیری دولت در ایران را می شناسیم  و می دانیم که درطول  6 ماه امکان حذف 24 میلیون نفر یارانه بگیر بدون آسیب جدی به بدنه اجتماعی یارانه گیرندگان ،وجود ندارد.

او گفت: آقای توکلی هم این موضوع  را می داند؛ بنابراین تصمیم آقای توکلی و دوستانشان اساسا یک مصوبه سیاسی بود و این مصوبه کارشناسی و اقتصادی نیست.
منبع:خبرآنلاین

یارانه

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

چرا ازدواج موقت در کشور رشد داشته

سلامت نیوز : یک جامعه شناس درخصوص رشد ازدواج موقت در جامعه با بیان اینکه ازدواج موقت بنیان خانواده را تضعیف می کند، دلایل، آسیب ها و ارائه راه های جلوگیری از این موضوع را تشریح کرد.

ازدواج موقت

امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش آمار ازدواج موقت در جامعه اظهار داشت: ازدواج موقت بیشتر مربوط به طبقات بالای جامعه و افراد مرفه بوده و این امر در گذشته نیز مرسوم بوده است.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه افزود: افرادی به سمت ازدواج موقت روی می آوردند که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی می خواهند ازدواج موقت را در کشور شرعی کرده و آن را گسترش دهند ضمن اینکه تعداد افرادی که ازدواج دائم می کنند کم شده، چرا که ازدواج دائم برای افراد هزینه بر شده است. بنابراین در واقع باید معنا و مفهوم ازدواج موقت تعریف شود و بدانیم که ازدواج موقت آیا همان صیغه بوده و یا مورد دیگری است.
این جامعه شناس افزود: متاسفانه ازدواج موقت با قوانینی که از قبل بود، منافات دارد. ازدواج موقت برای جامعه مصیبت محسوب می شود چرا که بنیان خانواده را تضعیف می کند و نمی توان به آن امیدوار بود و در واقع بنیان بدی را بجای می گذارد.
آسیب‌های ازدواج موقت در جامعه
قرایی مقدم در ادامه با اشاره به آسیب هایی که موضوع ازدواج موقت در جامعه ایجاد می کند نیز گفت: ازدواج موقت علاوه بر اینکه بنیان خانواده را تضعیف می کند، بنیاد بدی را هم در میان زندگی اینگونه افراد ایجاد می کند لذا ما نباید امری را در جامعه شایع کنیم که ضد خانواده و ضد آداب و رسوم کشور است.
وقتی خانواده تضعیف شود همه جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد
این استاد دانشگاه یادآور شد: بچه هایی که حاصل این ازدواج موقت هستند، بلاتکلیف می شوند ضمن اینکه اختلافات خانوادگی را بالا می برد و ممکن است فرزندان این افراد به انواع آسیب های اجتماعی روی آروند. ما نباید اقدامی انجام دهیم که بنیان خانواده را از میان ببرد چرا که وقتی خانواده تضعیف شود همه ابعاد جامعه تحت تأثیر قرار می گیرند.
قرایی مقدم ادامه داد: در سال 1978 تنها کشورهایی که با سقط جنین مخالفت کردند آمریکا و ایران بودند و ما معتقد هستیم که نباید کاری کرد که خانواده تضعیف شود. از طرفی بر این عقیده هستیم که تنها مساله تشکیل خانواده غریزه جنسی نیست بلکه بقای نسل و همچنین بنای اقتصاد جامعه است ضمن اینکه سیاست کشور نیز به آن مربوط می شود.
وی اضافه کرد: در کشورهای آمریکایی هزاران فیلم برای تقویت بنیان خانواده ساخته می شود و خانواده را تقویت می کنند اما ما نباید در کشور اسلامی اقداماتی انجام دهیم که بنیان خانواده در آن رو به نابودی برود.
راه های جلوگیری از افزایش ازدواج موقت در جامعه
این جامعه شناس با اشاره به راه هایی که از افزایش ازدواج موقت جلوگیری کند نیز گفت: یکی از اقدامات این است که برای جوانان در جامعه کار تولید کنیم. در حال حاضر در کشور 45 درصد بیکار هستند که از این میان 27 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و این افراد در سنین 15 تا 24 سال سن هستند و این یعنی که در این سنین ازدواج صورت نمی گیرد.
وی تصریح کرد: ازدواج درآمد می خواد لذا وقتی شرایط ازدواج فراهم نباشد جوانان به مسایلی از قبیل ازدواج موقت روی می آورند. بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام داد رفع بیکاری برای جوانان است تا از این طریق بتوانند بسوی تشکیل خانواده بروند.
قرایی مقدم گفت: ازدواج موقت آینده ای را برای جوانان فراهم نمی کند و به جدایی منجر می شود.
در هفته ای که گذشت احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در نشستی خبری از کاهش 5 درصدی ازدواج و افزایش 7 درصدی طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده و اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری 395 هزار و 626 ازدواج و 76 هزار و 644 طلاق در دفاتر ثبت شده است. همچنین در سال جاری 146 ازدواج موقت تا کنون ثبت شده تصریح کرد: در سال جاری ازدواج موقت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
منبع:پانا

ازدواج موقت

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب کوه

تعبیر خواب کوه

کس

کوه
حضرت دانیال گوید: اگر کسی درخواب خود را بر سر کوهی بیند، دلیل است در پناه بزرگی رود. اگر بیند کوه از جای برکند، دلیل که بزرگی را قهر کند. اگر بیند در کوهی مُقام بساخت، دلیل که مقرب پادشاه شود. محمدبن سیرین گوید: اگر بیندبر سر کوهی بانگ نماز گفت یا نماز کرد، دلیل است کارش بالا گیرد. اگر دید که بر دامن کوهی مقام نمود و بیفتاد، دلیل غم است. جابرمغربی گوید: اگر بیند کوهی بجنبد، دلیل که بزرگی از آن دیار رنجور شود. اگر بیند کوهی می کند و بر وی آسان است، دلیل که کسی چیزی به وی دهد. اگر بیند بر کوه قاف ... 

نشسته است، دلیل است اجلش نزدیک بود. اگر در خواب خود را به کوه طور بیند، دلیل است معتقد پادشاه شود. اگر بر کوه لسان بیند، دلیل است با علما صحبت دارد. اگر بیند در کوهی شد، دلیل است در زندانش نمایند یا بمیرد. اگر دید در کوه سوراخی بود و در آنجا رفت، دلیل که از راز پادشاه آگاه شود. اگر بیند که از کوه سنگ برمی گرفت و از هر جا که بود می انداخت، دلیل که نامه های پراکنده نویسد. اگر بیند از کوه یفتاد، دلیل است مرادش برنیابد. اگر بیند نردبانی بسته بود از کچ و او بدان نردبان بر سرکوه رفت، دلیل است مرادش زود برآید. اگر نردبان را از گل و خشت بیند به تاویل نیکوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بیند، دلیل نامرادی است. اگر از آهن بیند، دلیل قوت است اگر بیند بر سر کوهی بلند ایستاده بود، دلیل است مقرب پادشاه شود. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن کوه در خواب بر پنج وجه است.اول: پادشاهی. دوم: دلیری. سوم: ظفریافتن. چهارم: بلندی. پنجم: رئیسی. اگر بیند بر کوه نتوانست شدن، دلیل نامردای است. محمدبن سیرین گوید: دیدن کوه در خواب، دلیل مال بود که به حیله به دست آید. اگر بیندکه در کوه پنهان شد و راه بیرون آمدن نداشت، دلیل که او را به حیله در کاری اندازند و از آن کار به دشواری خلاصی یابد. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند کوه می کند، دلیل که با مردم حیله کند. اگر بیند در کوهی است و بیرون نتوانست آمدن، دلیل که در کاری بماند و خلاصی نیابد. 

کس

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

چه موقعی باید رابطه جنسی را به تاخیر انداخت؟

سلامت نیوز: اگر شما در دوره نامزدی به یک رابطه جدی و بلند مدت (ازدواج) می اندیشید بهتر است رابطه جنسی را به پس از ازدواج موکول کنید. به دلایل زیر:

رابطه جنسی

1- افراد مختلف نسبت به رابطه جنسی دید متفاوتی دارند: رابطه جنسی برای آنان میتواند به مفهوم تعهد، سرگرمی، لذت صرف، صمیمیت و یا هیچ چیز باشد. بهتر آنست که شما تا زمانی که شناخت کافی نسبت به فرد و نحوه نگرش وی به رابطه جنسی پیدا نکرده اید اقدام به برقراری رابطه جنسی نکنید. زیرا برای مثال اگر شما به رابطه جنسی به دید تعهد و صمیمیت بنگرید و به امید آنکه با برقراری رابطه جنسی محبوب خود را از دست نخواهید داد و به عکس از نظر فرد محبوب شما رابطه جنسی یک لذتجویی صرف باشد آنوقت اندوه بزرگ و سرنوشت غم انگیزی را برای خود رقم زده اید.

2- صرفنظر از آنکه شما چگونه می اندیشید، رابطه جنسی پیامدها و تاثیرات شگرف و مهمی را در بر خواهد داشت.


3- رابطه جنسی احساسات شما را تحت الشعاع قرار داده و آنها را تشدید، لجام گسیخته و یا منحرف میسازد: مغز انسان در سیر تکاملی خود به گونه ای طراحی گردیده است که هنگام مواجهه با موقعیتهای امکان برقراری رابطه جنسی همچون شرایط تهدید آمیز مواد شیمیایی خاصی را آزاد میسازد که روند اندیشیدن را متوقف میسازند. در واقع شما را ناخودآگاه به برقراری رابطه جنسی هدایت میکند تا شما قادر باشید با تولید مثل به بقاء خود ادامه دهید. اما آیا این موقعیتها همان جایی ست که شما میخواهید با یک فردی که شناخت چندانی از وی ندارید باشید؟ بنابراین در مرحله تعیین کننده شناخت فرد شما از هوشیاری کافی برای اتخاذ تصمیمات منطقی برخوردار نخواهید بود.


4- رابطه جنسی مواد شیمیایی پیوند دهنده و دلبسته کننده آزاد میسازد: برقراری رابطه جنسی در دو جنس موجب آزاد سازی مواد شیمایی میگردد که احساس دلبستگی را در آنها پدید می آورد. آیا شما میخواهید اجازه دهید تا مواد شیمیایی مغز شما برای شما تصمیم گیری کنند که به چه کسی دلبستگی پیدا کنید؟ دست نگه دارید شما با این کار رنج بزرگی را به جان خواهید خرید زمانی که باید از نامزد خود جدا گردید اما به سبب برقراری رابطه جنسی به وی دلبسته شده اید.


5- رابطه جنسی دامنه انتخاب شما را محدود میسازد: رابطه جنسی شما را ملزم میسازد تا شتابزده و خیلی زود هنگام در مورد رابطه تان تصمیم بگیرید و سناریوی دهشتناک تر آنکه باردار بودن، شما را در امر تصمیم گیری و انتخاب در تنگنا قرار دهد. هنگامی که با نامزد خود رابطه جنسی برقرار نکرده باشید آسانتر میتوانید خود را از یک ازدواج نادرست بیرون بکشید.


6- انتظار و پیش بینی استرس زاست، اما شیرین و مهیج: یکدیگر را از آن محروم نسازید. این در سرشت انسان است که چیزی را که با تلاش و انتظار بیشتر بدست می آورد، بیشتر هم قدرش را می داند. همچنین رابطه جنسی زود هنگام مرحله خیالپردازیها و رویاهای ما نسبت به محبوبمان را عملا حذف میکند و شور و هیجان عاشقی را کمرنگ و کسالت بار میسازد.


7- برقراری رابطه جنسی زود هنگام و شتابزده بر عدم خویشتنداری و فقدان احترام دلالت دارد: زمانی که نامزد شما این فرصت را به شما نمیدهد تا پس از شناخت کافی و مبتنی بر عقل و رضایت کامل شما رابطه جنسی آغاز گردد و یا به شما تنها به یک ابزار جنسی مینگرد در واقع احترامی برای شما قائل نیست. همچنین عدم توانایی در کنترل غرایز در فرد میتواند گواهی بر بی ارادگی و خیانت کار بودن وی نیز باشد. اینگونه نتیجه گیری ها ممکن است کاملا غلط و نادرست باشد اما چرا باید یک موضوع پیچیده را بغرنج تر کرد؟


8- پیشگیری از بیماریهای مقاربتی: شما هنگامی که نسبت به طرف مقابل خود شناخت کافی ندارید هرگز نباید ریسک کنید و خود را در معرض انواع بیماریهای آمیزشی قرار دهید.

9- مردان بی انگیزه: یکی از مهمترین انگیزه های مردان از برقراری رابطه با جنس مخالف خود امید به برقراری رابطه جنسی با وی است. بنابراین دختران نباید زود هنگام و شتابزده اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند زیرا با این کار ممکن است شانس خود را برای ازدواج با فرد به میزان زیادی از دست بدهند. همچنین دخترانی که خیلی زود به رابطه جنسی تن میدهند نزد مردان ارج و قربی نخواهند داشت.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

رابطه جنسی

  • nima ramezani
  • ۰
  • ۰

مسموم شدن 60 دانشجوی دختر دانشگاه گنبدکاووس

جعفر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، با اعلام این مطلب از پیگیری موضوع تا یافتن عوامل اصلی مسمومیت غذایی دانشجویان خبر داد و گفت: کارشناسان مربو‌طه با مراجعه به خوابگاه و محل پخت غذا، نمونه هایی از غذا، آب و سبزیجات برداشته و به آزمایشگاه ارسال کردند.

دختر

وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان سعی شد به تنوع غذایی دانشجویان اضافه شود و یکی از احتمالات مطرح در ایجاد مسمویت غذایی، سبزی مصرفی دانشجویان بوده است. هنوز نتیجه آزمایشات مشخص نیست و دلایل قطعی ایجاد مسمومیت، پس از انجام آزمایشات لازم مشخص میشود. تا آن زمان، مواد غذایی که احتمال ایجاد مسمومیت غذایی در آن ها وجود دارد از برنامه تغذیه دانشجویان حذف شده و با استفاده از نظرات کارشناسان مرکز بهداشت، در برنامه غذایی دانشجویان تغییرات لازم ایجاد خواهد شد.
رسول صلاحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: سبزی آلوده عامل مسمومیت ۶۰ دانشجوی دانشگاه گنبدکاووس در خوابگاه دانشجویان بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از بروز علائم مسمویت غذایی، کارشناسان بهداشت محیط و کارشناسان تغذیه در محل خوابگاه دانشجویان گنبدکاووس حضور یافتند.

صلاحی با اشاره به مسمومیت 60 نفر از دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس پس از افطار افزود: ابتدا احتمال آلودگی و بهداشتی نبودن آب آشامیدنی مصرفی داده شد، اما پس از بررسی‌های انجام شده این موضوع رد شد و پس از بررسی موادغذائی توزیع شده بین دانشجویان مشخص شد که سبزی آلوده و غیربهداشتی عامل مسمومیت دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس بوده است.

صلاحی گفت: بر اثر مصرف این سبزی‌های آلوده 60 دانشجو مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند که اکنون حال دانشجویان رو به بهبود است و بیشتر آنان مرخص شده‌اند. مرکز فروش و توزیع این سبزی‌ها نیز شناسائی شده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: به مسئولان دانشگاه نیز اخطاریه لازم داده شده و بر توزیع موادغذایی بین دانشجویان نظارت لازم را داشته و از مراکز مجاز و دارای کارت بهداشتی مواد غذائی تهیه کنند.

دختر

  • nima ramezani