جدیدترین ها

  • ۰
  • ۰

مشکلات گرفتن بینی هنگام عطسه

سلامت نیوز: متخصص گوش،حلق و بینی گفت: گرفتن بینی هنگام عطسه باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی می‌شود و حتی ممکن است در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

فال عطسه

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد هنگام عطسه با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری می‌کنند اما نباید به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی از بروز عطسه جلوگیری کرد.

 وی گفت: از نظر بهداشتی به منظور جلوگیری از سرایت و انتشار میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا پیشنهاد می‌شود که افراد هنگام عطسه کردن با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری کنند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: در صورت در دسترس نبودن دستمال کاغذی استفاده از سطح داخلی ناحیه آرنج و قرار دادن این ناحیه در جلوی بینی و دهان توصیه می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این امر به معنی مسدود کردن دهان و بینی و جلوگیری از بروز عطسه نیست؛ چرا که عطسه یک مکانیزم دفاعی راه‌های تنفسی به منظور خارج کردن ترشحات، محسوب می‌شود.

ربانی اناری ادامه داد: در صورت گرفتن و مسدود کردن سوراخ‌های بینی، حین عطسه کردن احتمال انتقال فشار هوا از طریق شیپور استاش که بین بینی و حلق واقع شده است به حفره گوش و پشت پرده گوش وجود دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی افزود: این مسئله می‌تواند باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی شود و حتی در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به افراد پیشنهاد کرد: به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی نباید از بروز عطسه جلوگیری کرد.

عطسه

  • ۹۴/۰۹/۲۹
  • nima ramezani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی